News CCI Brasov

Companiile din România rămân stăpâne pe 20% din impozitul aplicat pe profitul lor

(1 Vot)
Companiile din România rămân stăpâne pe 20% din impozitul aplicat pe profitul lor

HOSPICE Casa Speranței- promotor al facilității fiscale 20%! 

Propunerile recente de modificare a Codului Fiscal au creat îngrijorare și dispute atât în zona companiilor, cât și în sfera organizațiilor non-profit. Dezbaterii a fost supusă chiar una dintre prevederile care, de puțin timp, devenise ceva mai cunoscută și începuse să fie folosită ca liant între societățile comerciale și ONG-uri.
Este vorba despre facilitatea fiscală care permite companiilor să direcționeze, prin sponsorizări, până la 20 la sută din impozitul pe profit către o organizație cu impact social. Noua propunere era ca sponsorizările să se transforme în cheltuieli deductibile, iar deducerea să fie plafonată la 200.000 de euro. Specialiștii din domeniu au explicat de ce o astfel de schimbare ar fi dezavantajat atât companiile, cât și instituțiile către care se îndrepta sponsorizarea. Schimbarea nu a fost în cele din urmă inclusă în Codul Fiscal, facilitatea rămânând neschimbată din punct de vedere legislativ.
HOSPICE Casa Speranței, una dintre primele organizații non-profit din România, și-a asumat rolul de promotor al facilității fiscale 20%. Fundația, care oferă gratuit îngrijire paliativă pentru copiii și adulții diagnosticați cu boli incurabile, a derulat la nivel național ample campanii de informare și sensibilizare. În ultimii doi ani, numărul companiilor care au început să folosească prevederea legală pentru a gestiona parte a impozitului încasat altfel de stat a crescut. Reprezentanții societăților comerciale au ales să suțină astfel o cauză socială și s-au implicat direct în schimbarea realităților determinante pentru societatea din care facem parte.
În orice companie care realizează profit se poate calcula și direcționa, odată cu depunerea declarației fiscale, suma pe care societatea o poate aloca sponsorizărilor. Declarația fiscală se depune lunar, trimestrial, anual sau la alte termene, în funcție de profilul și activitatea firmei în cauză.
HOSPICE continuă demersurile de popularizare a facilității fiscale printr-o campanie care țintește latura emoțională a fiecăruia dintre noi, aruncând o privire introspectivă în sufletul celui diagnosticat cu o boală incurabilă. Mecanismul direcționării apare aici ca posibilitate de a schimba ceva în viețile acelor oameni, care sunt, la rândul lor, bunicii, părinții, frații sau copiii cuiva.
Reprezentanții companiilor sunt cei care pot face diferența hotărând destinația a până la 20% din impozitul pe profit plătit statului.

Cristina Nica