News CCI Brasov

“Wild Carpathia” - o declaratie de dragoste pentru România!

(0 voturi)
“Wild Carpathia” - o declaratie de dragoste pentru România!

Puteți sprijini realizarea ultimului episod a documentarului „Wild Carpathia 4” ! 

A fost nevoie ca un jurnalist britanic de renume sa vină în ţara noastră pentru ca frumuseţile naturale mioritice sa fie cunoscute în întreaga lume. Charlie Ottley este unul dintre cei mai cunoscuţi documentarişti ai postului de televiziune Travel Channel, scriitor, poet si un călător neobosit. Revine de fiecare dată cu mare drag în România, iar acum a lansat o campanie de strângere de fonduri pentru realizarea ultimei părţi a renumitului documentar “Wild Carpathia”. Charlie OTTLEY este cunoscut în toată lumea pentru interviurile realizate cu Prinţul Charles despre natura încă sălbatică a României, o adevarată comoară naţională, dar prea puţin protejată şi apărată chiar de către noi. Toate aceste aspecte sunt reliefate în documentarul “Wild Carpathia”.

Până acum aproape jumătate din suma necesară a strâns-o de la străini, acum solicită şi ajutorul românilor atât persoane fizice, cât şi firme. Acestui demers al său, la nivelul Braşovului i s-au alăturat şi Camera de Comerţ şi Industrie Braşov, dar şi televiziunea locală TVS Braşov. Aceasta din urmă este singurul post local de televiziune din ţară care a primit acceptul să difuzeze documentarul Wild Carpathia, lucru ce se va intampla în zilele următoare. Pe lângă acesta, TVS Braşov va difuza şi un interviu cu Charlie Ottley realizat în exclusivitate pe Braşov de către realizatorul TV Bianca Bucă.
“Wild Carpathia” a devenit puţin câte puţin un adevărat brand de ţară prin intermediul caruia se doreşte susţinerea dezvoltării peisajelor şi a zonelor rurale din România cu ajutorul educaţiei, documentarelor TV si eco turismului.


„Wild Crapathia” este o marcă înregistrată, prezentând probabil ultima sălbăticie naturală din Europa creată în jurul Carpaţilor.

Până în prezent, „Wild Carpathia” a avut trei episoade documentare susţinute de Prinţul Charles, un alt iubitor al României si al naturii sălbatice de la noi, dar şi al zonelor rurale în care tradiţiile încă se mai păstrează. Documentarele reprezintă şi o încercare de protejare a acestei regiuni şi a sălbăticiei sale, la fel ca şi a stilului unic de viaţă şi cultura oamenilor care locuiesc aici.

Proiectul este susţinut de European Nature Trust şi de alte ONG-uri.

Există, de asemenea, un site si un forum pentru toţi cei care vor să protejeze această fantastică sălbăticie.
Din 2011, anul in care a demarat fenomenul „Wild Carpathia”, mass-media din toată lumea a manifestat un inters incredibil pentru acesta. Clipuri cu primul episod au rulat la canale TV din întreaga lume, fiind promovat mai ales în Marea Britanie în publicaţii precum Daily Mail, the FT, Vanity Fair şi Daily Telegraph.
Acelaşi interes crescut l-a avut şi media din România. În urma difuzării primului episod „Wild Carpathia”, au apărut aproape 500 de articole, la TV au rulat materiale la cele mai importante posturi naţionale de televiziune atât în prime time cât şi în extra prime time.
„Wild Carpathia” a rulat în peste 110 ţări, fiind tradus în peste 11 limbi, reuşind astfel să schimbe percepţia despre România.
Doar în România, producţia a atras peste 1 milione de telespectatori atunci când a fost difuzată de Televiziunea Română. Până la acest moment, documentarul a înregistrat peste 3 milioane de vizualizări pe diferite site-uri specializate.
Seria de documentare s-a axat pe zona lanţului carpatic de pe teritoriul României şi a împrejurimilor acesteia, dorind sa evidenţieze de ce acest vechi habitat care include cea mai întinsă zona de pădure mixtă din Europa ar trebui celebrat şi protejat pentru viitoarele generaţii.

„Wild Carpathia 4” va fi cel de-al 4-lea episod şi ultimul din serie. Documentarul va prezenta aceasta minunată regiune pe timpul iernii, începând cu venirea toamnei şi terminând cu perioada în care zăpada se topeşte şi răsar primele flori sălbatice de primăvară.
Echipa „Wild Carpathia” doreşte să expună frumuseţea şi culturalitatea tradiţiilor de iarnă şi să explice cum reuşesc comunităţile din mediul rural să depăşească temperaturile scăzute de aici şi condiţiile siberiene. Documentarul va prezenta o latură diferită a României care va dovedi ca există foarte multe motive pentru a vizita aceasta ţară magică în timpul sezonului rece.
In episodul final al documentarului „Wild Carpathia” va putea fi văzută şi mai multă viaţă sălbătică decât în celelalte episoade. Obiectivul echipei de producţie este să surprindă urşii când se pregătesc de hibernare şi lupii când vânează prin zăpadă. Vor pătrunde în interiorul comunităţilor rurale pentru a observa cum se pregătesc pentru iarnă, cum aduc lemne din pădure şi fân pentru animale, dar şi cum petrec sărbătorile de iarnă cu respectarea tradiţiilor şi obiceiurilor precum dansul urşilor în satele din zona Moldovei.
De asemenea, se va pune accent şi pe partea turistică fiind prezentate activităţile de iarnă de care turiştii ar putea avea parte în ţara noastră. Precum ski-ul sau plimbările cu sania, la care se adaugă multitudinea de evenimente specifice acestei perioade.

Documentarul „Wild Carpathia 4” va pune accent din nou pe problemele mediului înconjurător, prezentând imagini ale dezastrului cauzat de defrişările ilegale. Va fi prezentată şi importanţă păstrii arhitecturii tradiţionale , dar si a prevenirii dezvoltării urbane accentuate în zonele rurale.
Filmările vor începe în octombrie pentru a surprinde schimbarea paletei cromatice a naturii şi prima zăpadă care transformă puţin câte puţin peisajul. Filmările se vor încheia în mai 2015.


Ca şi episod final al seriei „Wild Carpathia”, acesta se va orienta în special către oameni. Va fi difuzat prima oară la Televiziunea Naţională şi ulterior de alte posturi de televiziune din ţară. Documentarul va rula în toate colţurile lumii, inclusiv, pe canalele TV Discovery sau Travel Channel, dar şi pe site-ul şi canalul de youtube „Wild Carpathia”, unde până acum documentarul are peste 3 milioane de vizualizări.

Pentru „Wild Carpathia” s-au strâns până acum 40.000 lire din donaţii ale ONG-ului The European Nature Trust şi persoane filantropice private.
Echipa speră să strângă înca 50.000 lire din partea românilor prin intermediul site-ului Kickstarter la care se poate ajunge prin www.wildcarpathia.tv . Până în prezent s-au strâns deja 10.000 de lire de la aproximativ 100 de persoane. Asadar, ar mai fi nevoie de încă 40.000 lire pentru a se reuşi producerea episodului final Wild Carpathia. Dacă nu se va atinge aceasta sumă de bani până pe 30 Septembrie, atunci contul de campanie va fi desfiinţat, banii strânşi până la acel moment vor fi returnaţi donatorilor, iar ultima parte a documentarului „Wild Carapthia” nu se va mai realiza.
Echipa “Wild Carpathia”
Oana Mihai 0729/365558