News CCI Brasov

Vreau să fiu PR ! Profil de specialist.

(2 voturi)
Vreau să fiu PR ! Profil de specialist.

A fi specialist în PR pare a fi noul trend în materie de job-uri în ultimul timp, așa cum era economistul acum vreo 15 ani sau inginerul acum vreo 25. Este mirajul comunicării sau sunetul interesant al expresiei în limba engleză…public relations?

De fapt cu ce se ocupă și cu ce nu se ocupă un specialist în PR? Cum este și cum nu este?
"Relaţiile publice reprezintă un proces de comunicare strategică, ce construieşte relaţii reciproc avantajoase între organizaţii şi publicurile lor" – este definiţia PR-ului conform Public Relations Society of America (PRSA).

Mai concret, un specialist în relații publice:

- convinge prin mesajul adresat pe canale potrivite, clienții, consumatorii, comunitatea locală sau națională, faptul că produsele companiei pentru care comunică sunt corespunzătoare cu cerințele publicului – adică sunt calitative. Ca atunci când se lansează un nou produs care se diferențiază de cele similare printr-o caracteristică;

- crează sau întreține imaginea respectabilă a companiei pentru care comunică. Ca atunci când se comunică implicarea companiei în campanii sociale sau acțiuni civice, sau ca atunci când se marchează producerea ziarului cu numărul 1.000.000.

- administrează și răspunde de toate instrumentele de comunicare (comunicate de presă, articole, interviuri, evenimente, conturi social media, blog-uri, și altele) ale companiei pe care o reprezintă atât către clienți/consumatori, cât și către angajați;

- rezolvă crizele de imagine într-o manieră corectă, creativă, originală dar eficientă. Ca atunci când pentru erori grave care afectează sănătatea consumatorilor, se cer scuze public, loturile se retrag, iar consumatorii sunt pe lângă despagubirea materială, invitați să consume gratuit un alt produs, timp de cateva luni.

Un specialist în relații publice:

- Nu amplifică într-o manieră eronată informații fără acoperire în realitate despre companie sau produse/servicii, adică spune mereu adevărul indiferent de situație, dar într-un mod diplomat;

- Nu comunică despre companii, produse/servicii care îi sunt cunoscute parțial;

- Nu lucrează pentru proiecte în care nu crede sau cu care nu se identifică.

Cum este un specialist în PR ?

- Organizat, cu capacitate de planificare, analiză și sinteză. Trebuie să studieze compania, produsele/serviciile dar și publicurile cărora se adresează înainte de a stabili o strategie și planul de comunicare;

- Creativ, original și capabil să utilizeze noile tehnologii media. Campaniile de consolidare a imaginii sau de schimbare a atitudinii consumatorilor se axează în prezent pe emoții, sentimente și sentiment de apartenență și se derulează, în special în cazul companiilor care se bazează pe imagine pentru a crește vânzările, pe instrumentele din mediul online.

- Răbdător. Foarte răbdător. Spre deosebire de marketing care aduce clienți în mod direct (prin discounturi, participări la târguri, expoziții, concursuri), relațiile publice aduc recomandări despre produs/serviciu. Așadar rezultatele comensurate în creșterea profitului apar într-un timp mai îndelungat și prin eforturi constante de comunicare.

- Cultivat și stilat. Specialistul în relații publice crează legături invizibile între companii și oameni, îi ajută să se înțeleagă mai bine, așa încât e vital să poată purta o discuție coerentă, într-o manieră elegantă.

Așadar, miraj sau realitate, perspectvă, viziune sau realitate, comunicarea si specialistul în relații publice sunt o certitudine de ani buni în economia țărilor dezvoltate și un pion important în firmele mari din capitală.

Așadar, tu cu cine faci PR ?

Articol scris de Dana LUPȘA, L.T.D. Public Relations

logo-LTDPR