News CCI Brasov

Gheața și succesul, topul și profesioniștii

(1 Vot)
Gheața și succesul, topul și profesioniștii

În fiecare an, marile publicații de PR din lume elaborează topul celor mai bune campanii derulate în anul precedent – un etalon clar atât al creativității agențiilor în domeniu, pe lângă validarea de către consumatori.

 

Iar dacă gafele sunt neprețuite ca subiect de analiză, fie pentru presa de specialitate, fie pentru can-can, topurile sunt mereu apreciate pentru impactul pozitiv pe care il generează pe de o parte asupra reputației agențiilor, pe de altă parte asupra noilor intrați care au astfel un set de bune practici pentru inspirație.

Așadar azi, o selecție a celor mai de impact 3 campanii de PR derulate în ultimii 2 ani și un bonus…înghețat.

1. Coperta interactivă
O actriță celebră demachiată de cititori prin interacțiune directă, un pachet de șervețele și o revistă pentru femei. Rețeta unei campanii de impact, de marketing integrat cu PR. Cititorii aveau oportunitatea de a șterge direct de pe copertă machiajul, folosind șervețelele puse la dispoziție de revistă. O campanie derulată de agenția DM9DDB în 2015, succesul determinat de inovație.

1-gheata-si-succes

2. Un selfie de 100£
Ziua mamei marcată diferit de un retailer online – NotOnTheHighStreet.com, printr-un selfie realizat de familia regală, în ton cu sloganul companiei – “Choose a life less ordinary”. De fapt un selfie fake, realizat de un student al Universității Warwick, care a și câștigat un premiu de contributor de 100£. O campanie de impact, datorat originalității, creativității și inovației.

2-gheata-si-succes

3. Căutări. Și Ebola

3-gheata-si-succes
O boală nemiloasă și o campanie de responsabilitate socială derulată de Google pentru combaterea acesteia. La adresa onetoday.google.com/fightebola existau explicații legate de acțiune și apelul către cititori de a dona pentru cauză. Google a acționat în timp ce marile guverne încă se întrebau care ar fi cea mai bună abordare a problemei. O campanie de impact, de responsabilitate socială lansată la momentul potrivit, în contextul potrivit!

Cât despre #IceBucketChallenge, bonusul acestei ediții și “cea mai bună campanie PR din ultimii ani” – conform Andrew Gilman, președinte CommCore Consulting Group, am povestit și în cadrul Seminarului 6X5. Rezultat? Bill Gates, Shakira sau Tim Cook…înghețați și peste 115 mil.$, fonduri strânse pentru Asociația ALS și pentru educarea și conștientizarea populației SUA asupra acesteio boli, rară dar mortală. O campanie de impact, determinat de mesaj și inovație.

4-gheata-si-succes

Așadar, pe principiul așa DA, inovația și creativitatea vor genera mereu campanii de impact, de succes – dacă ne raportăm la rezultate, iar profesioniștii își vor lăsa mereu amprenta asupra evoluției pieței PR, a imaginii companiilor dar și a ONG-urilor. Cel puțin în alte țări.
Și apropos, de imagine companiei tale cine se ocupă?

Articol scris de Dana Lupșa – L.T.D. Public Relations

logo-LTDPR