News CCI Brasov

Rețete de succes sau un trio fantastic

(1 Vot)
Rețete de succes sau un trio fantastic

De-a lungul seriei de articole publicate luna aceasta am povestit despre ce este un PR, ce activități desfășoară, ce instrumente utilizează, ce gafe sau ce bune practici are la îndemână. Și promiteam că revin cu exemple de campanii de succes – în sensul în care obiectivele stabilite inițial au fost îndeplinite sau chiar depășite.

Cum trei ingrediente asigură succesul unei campanii, vom discuta în cele ce urmează.


Häagen-Dazs – înghețata, mierea și comunitatea
Campania HD loves HB a fost menită a crește nivelul de conștiență al comunității în legătură cu problema micșorării cantității de miere, mierea fiind de altfel un ingredient cheie al înghețatei produse de companie, odată cu lansarea noului sortiment Vanilla Bee.


Haagen Dazs este unul dintre cele mai mari branduri super premium de îngheţată, la nivel global. Îngheţata este distribuită şi în magazinele mari din România de către o companie independentă fiind unul dintre cele mai scumpe produse la rafturile de profil.


Ca măsură a susținerii cercetărilor științifice în domeniul Colony Collapse Disorder (CCD), problema micșorării cantității de miere fiind de fapt determinate de un fenomen legat de albine, compania a redirecționat o parte din încasări către această cauză.

articol5-1

În plus, a fost lansată provocarea celor 1 milion de semințe, consumatorii fiind încurajați să creze, prin plantarea de flori, un habitat mai prietenos cu albinele. 

Rezultatele campaniei? În primul rând creșterea cifrei de afaceri, adeziunea media la campanie, iar ca cifre – 1.2 milioane semințe de flori vândute și mai mult de 500.000 vizitatori unici pe website-ul helpthehoneybees.com 


Nam Ngu – familia, prânzul și universitatea
Sosul Nam Ngu este consumat de către 50 milioane persoane din Vietnam, fapt care a determinat o și mai mare provocare în a atrage noi categorii de consumatori și a determina preferința pentru acest produs.
articol5-2
Campania a fost centrată pe examenul de amitere la universitate, un eveniment anual care în plan secundar conduce, ca emoție, la despărțirea copiilor deveniți adolescenți de propriile familii și de confortul prânzului gătit de propriile mame, pentru a înfrunta provocările marilor orașe Ho Chi Minh și Hanoi.


A fost lansat pentru început un clip în care trei mame sunt aduse în Ho Chi Minh pentru a pregăti câte un prânz surpriză pentru copiii lor, cu câteva zile înainte de examen. Apoi, cu ajutorul universității, au fost aduse 30 mame ale unor copii din medii defavorizate pentru a le găti și a-i susține la examene. Ulterior au fost postate pe conturile de social media povești adevărate ale unor mame care aduceau de acasă mâncare pentru copiii lor, în pragul examenelor acestora, împreună cu provocările cărorar le făceau față pe traseu.
Rezultatele campaniei? Clipul a devenit viral, cu aproximativ 2.5 milioane vizitatori, 120.000 distribuiri și 500.000 interacțiuni. Câteva celebrități s-au alăturat campaniei prin a distribui clipul, la fel și mass-media, au fost scrise peste 150 articole pe această temă.
Obiectivul referitor la atragerea de noi consumatori – respectiv studenți vietnamezi, a fost atins, campania a câștigat premiul YouTube Ads Leaderboard 2015 în Vietnam.

Concluzia este că succesul unei campanii poate fi obținut dacă este vorba despre o campanie de marketing având o cauză, mizând pe interacțiunea cu cei care consumă/cumpără și pe o echipă de PR eficientă.


Dar despre toate acestea vom povesti la cursul Imaginea și reputația comapaniei, care se va derula pe 11, 12 și 13 iulie 2016, la sediul Camerei de Comerț și Industrie din Brașov, începând cu ora 16.00. Înscrieri pe adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.


Până atunci, gândește-te cine se ocupă de imaginea companiei tale!
Articol scris de Dana Lupșa
L.T.D. Public Relations

logo-LTDPR