News CCI Brasov

Succesul este fiecare proiect predat la termen și beneficiar ce ne apreciază și recomandă

(5 voturi)
Succesul este fiecare proiect predat la termen și beneficiar ce ne apreciază și recomandă

În spatele fiecărui manager, antreprenor este o poveste de succes, o biografie care stârnește curiozitatea și pe care am dori prin intermediul acestei rubrici să le facem cunoscute pentru toți cei care au nevoie de un sfat, exemplu sau o motivație de a reuși în domeniul antreprenorial.

Dan Moise, managing director la RAP Development, a avut amabilitatea de a ne răspunde mai multor intrebări împărtășindu-ne din experiența sa antreprenorială.

daniel-moiseintrebare Aş vrea pentru început să ne povestiţi câte ceva despre parcursul dumneavoastră profesional?

Activez în domeniul construcțiilor din anul 2002 – când am preluat ca și Country Manager activitatea reprezentanței Butler în România. De atunci au trecut 12 ani în care am fost implicat atât în partea de vânzări Sisteme de Clădiri pentru companii ca Butler, Lindab, Borga cât și în activități de antreprenoriat în construcții.
Din anul 2010 lucrez pentru RAP Group Brașov, iar începând cu anul 2012 am preluat conducerea companie RAP Development, firmă de construcții membră a grupului. În ultimi ani am înregistrat o creștere puternică și constantă, atât ca cifră de afaceri cât și ca număr de angajați.
Astăzi, RAP Development, în calitate de Antreprenor General, are capacitatea de a gestiona și executa proiecte complexe, la cele mai înalte standarde de calitate, pe întreg teritoriul României, în special segmentul industrial: unități de producție, depozite, centre logistice etc.

intrebare Având în vedere că activaţi de foarte mult timp pe piaţa economică aş vrea să împărtăşiţi cititorilor noştrii care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, factorii cei mai importanţi pentru a avea un management de succes?

În primul rând cred că trebuie să existe foarte bine fundamentată baza activității-respectiv colectivul, echipa de lucru, atât personal TESA cât și de execuție.
Fiecare trebuie să se simtă și să acționeze responsabil, ca o parte importantă a unui tot unitar ce definește afacerea în sine. Importanți sunt și următorii factori: coordonarea activității după principii clare de stabilire a coordonatelor unui proiect, a cerințelor de calitate și termene, a bugetelor, urmărirea încadrării în acestea, asigurarea calității, gestionarea corectă a bazei de furnizori și subantreprenori, recuperea încasărilor etc. Însă cel mai important factor este gestionarea cu multă atenție a relației cu beneficiarul, modul în care solicitările sale sunt transpuse în practică, toate acestea concură la succesul per ansamblu al activității.
Foarte importantă este dorința permanentă de perfecționare și progres, precum și planificarea precaută și riguroasă a direcțiilor viitoare de dezvoltare ale firmei.
Imaginea unei companii serioase, ce execută proiecte de calitatese cladește greu, în timp, dar cu siguranță este foarte importantă în câștigarea noilor proiecte și practic în creșterea cifrei de afaceri și a prezenței pe piață.

intrebareÎntr-un studiu recent se vorbea despre generaţia Y, pentru care viaţa personală este mult mai importantă decât viaţa profesională. Cum se împacă cele două aspecte în cazul dumneavostră?

Și viața profesională este la urma urmei personală ca să fac o mică glumă...
Echilibru, cred că acesta este cuvântul ce trebuie să guverneze cele două aspecte și cred cu convingere, cel puțin în cazul meu așa este, că atâta timp cât îți place ceea ce faci, nu există o problemă în a obține acest echilibru. Lucrurile se întrepătrund și trebuie să coexiste firesc.

intrebareDacă aţi avea posibilitatea să vă intoarceţi în timp, care ar fi schimbările pe care le-aţi face?

Nu cred că aș face schimbări esențiale, fiecare etapă a avut sensul și caștigul ei fără de care etapele următoare nu ar fi putut exista. Regret poate un singur lucru și anume că nu am început antreprenoriatul mai repede, în perioada de vârf economic, în care evident posibilitățile de dezvoltare erau mai vaste.

intrebareCare a fost cel mai dificil moment din viaţa de antreprenor de până acum? Dar cel mai mare succes?

Antrepriza în construcții este un domeniu cu multă responsabilitate așa încât nu aș numi „momente dificile” ci situații ce trebuie rezolvate corect, într-un timp mai lung sau mai scurt, dar pe cât posibil fără a afecta proiectul în sine. Dificultatea constă în găsirea cât mai rapidă a soluției corecte! Căci ea cu siguranță există.
La fel spun că succes este fiecare proiect predat la termen și beneficiar ce ne apreciază și ne recomandă. Este o mândrie să poți spune: această clădire este construită de firma noastră!

intrebareDacă ar fi să oferiţi un sfat unei persoane care ar dori să devină antreprenor în ce ar consta?

Să nu folosească niciodata modul de a gândi: „las că merge și așa” și nici clasicul „eu mă pricep la toate”. În rest, cu multă muncă și seriozitate, în echipă se pot obține rezultate deosebite!

Vă mulţumesc pentru timpul acordat!